Four Nines New Collection 2016-2017

株式会社 フォーナインズ

Outline

最高純度の品質を追求し続けるアイウェアブランド「999.9(フォーナインズ)」の、
映像・グラフィック・WEBサイトのトータルプロデュースさせていただきました。

【CONCEPT】
メインコピーの『Keeping Moving-原点進化-』には、
「変わらずに、変えていく。」という想いが込められています。
“常にそこにあり続けながらも、より良いものを目指して進化しつづけていく”
という、ブランドのものづくりへのストイックな姿勢を体現しています。

【GRAPHIC】
流れるような美しいラインを描きながら、
眼鏡が次々と変化していくビジュアルは、繊細な調整を繰り返しながら撮影を行うことで、「999.9(フォーナインズ)」の眼鏡が持つ、形の美しさ・精密さを、より際立たせるものとなっております。

【MOVIE】
眼鏡が、音楽とシンクロしながら上下に跳ねながら踊るように軌跡を描く映像は、
レンズの映り込みや、テンプルの洗練されたラインを映し出すため、
あえてCGを使用せず、モーションコントロールで現物を撮影することで、
映像に奥行きを持たせています。

【WEB】
眼鏡の品質の高さを伝えるため、プロダクト撮影にも徹底してこだわりました。
精細な写真を使用することで、ラインの美しさや、パーツひとつひとつののディテールまで、余すことなく感じることのできる仕様になっております。
We took on the overall vision for the video, graphics, and website for 999.9 (Four Nines), the eyewear brand focused on the highest level of quality.

[Concept]
The main catchphrase, “Keeping moving—evolving our roots” indicates the desire to “change without changing.” The brand’s dedication to craftsmanship is encapsulated in the determination to always remain in the same place, yet continue to evolve toward a better product.
[Graphics]
The beautiful, flowing lines of the ever-evolving glasses were shot by making minute adjustments little by little during photography to highlight the beautiful form and precision of the 999.9 (Four Nines) glasses.
[Movie]
The video showing the glasses jumping and dancing in time with the music was shot by moving the actual glasses (rather than using computer-generated graphics) to capture the reflections from the lenses, show the refined lines of the temples, and add depth to the video.
[Web]
We devoted time and energy to the product photography to convey the high quality of the glasses. Through these detailed photos, viewers can appreciate the beautiful lines and details of each individual part.

Credit